Isnin, 10 Mei 2010

Brrrrrr.....

Sejuk, sejuk, sejuuuuuuuuuuuuuuuuuuk.. hujan turun sejak jam 2 lebih petang tadi. Tinggal di kawasan pergunungan ni, memanglah kena berdepan dengan suasana sejuk macam ni. Tapi yang saya pi tidur on kipas no.2 tu tadi, apasal lah? Kan dah sejuuuuuuuuk hidung ni, sekarang dah berair.. Dah jadi resdung huhuhu..

Tapi mesti juga teruskan menulis, tidak boleh stop. I must motivate myself to write, since I have made a so called "pledge" with myself to start writing. Yalah, ni salah satu usaha saya menggarap kebolehan menulis walaupun mungkin usaha ini nampak sangat kecil dan bahasanya pun agak "pasar-style" hehehe..

Yang penting, gambate kudasai! Teruskan usaha, walau sekecil mana pun.

Thanks to Quya @ Shima for leaving your comment, ya. Memanglah hidup ini penuh dugaan, Quya. Kadang BOLEH, kadang TAK BOLEH. And like what you have said, it all depens on us whether to make it BOLEH or TAK BOLEH.

Hidup ini ibarat roda. Mesti kawan2 biasa dengar kan kata-kata tu. Dan memang betul pun, kadang2 kita berada di atas - kita gembira, seronok, kadang2 boleh lupa diri. Dan ada masanya pula kita di bawah - kita sedih, sugul, muka monyok dan perasaan2 yang seangkatan dengannya.

Walaupun kita mungkin tidak dapat menduga apa yang bakal menduga kita, selain membuat persediaan terhadap perkara2 luar jangkaan, kita harus banyak2an bersabar dan redha dengan ketentuan-Nya. Dalam pada kita redha dan sabar pula, mungkin kita boleh usahakan sesuatu bagi mengatasi masalah atau keadaan yang kita hadapi tu dan jangan lupa berdoa. Jadi, kita REDHA+SABAR+IKHTIAR+DOA bila berhadapan dengan kesulitan.

Macam juga keadaan saya dengan hidung saya ketika ini. Tidak boleh dibiarkan hidung ni terus2an berair. Kena pi makan madu yang ada habbatus-sawda (Mahabbah) ni, hehe.. dan letak something to ease the running nose, huhu..

Eh, lupalah.. Gambar atas nun saya ambil ketika dalam perjalanan dari Tambunan ke KK. Background: lembah yang memperlihatkan perkampungan Sunsuron, kalau tidak silaplah hehe.. MAJESTIC!

Tiada ulasan:

Ingin dapatkan supplement Shaklee yang sesuai untuk keluarga anda?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Eim Ag untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Eim Ag
Shaklee ID : 1167951
013-8833739 (SMS, Call, Whatsapp)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...