Khamis, 1 Januari 2009

Tahun Baru Dengan Azam Baru???

Tahun baru tidak semestinya disambut meriah di serata dunia. Terdapat peperangan, rusuhan dan tragedi yang berlaku menjelang tahun baru yang mana masih berlangsung hingga kini.

Manusia memang tidak sunyi dari membuat kerosakan di muka bumi ini. Pertumpahan darah dan kemusnahan yang dilakukan memakan diri manusia itu sendiri bukan sahaja dalam skala individu tetapi juga dalam skala yang lebih besar lagi. Kematian dalam jumlah ribuan, kemusnahan yang berjumlah berbilion ringgit.. Disusuli pula oleh bencana alam yang menimpa manusia dan persekitaran, yang mana juga berpunca dari sikap dan perbuatan manusia itu sendiri. Contohnya sikap membuang sampah merata-rata dan tidak bertanggungjawab, kerosakan akhlak yang melahirkan generasi-generasi yang lebih teruk moral dan akhlaknya, dan pembaziran yang dilakukan terhadap tenaga, air, makanan, wang dan sebagainya. Semua ini bukan sahaja merugikan manusia itu sendiri malah turut memusnahkan bumi yang menjadi satu2nya rumah tempat manusia bertempat tinggal.

Ini antara kedunguan kita: memusnahkan satu2nya rumah yang ada untuk kita meneruskan kelangsungan hidup.

Apakah azam baru kita, merangkumi menjadikan sikap dan kelakuan kita menjadi semakin baik dari sehari ke sehari? Saya tanyakan soalan ini kepada anda dan juga kepada diri saya sendiri.

Tiada ulasan:

Ingin dapatkan supplement Shaklee yang sesuai untuk keluarga anda?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Eim Ag untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Eim Ag
Shaklee ID : 1167951
013-8833739 (SMS, Call, Whatsapp)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...